Tan pronto como el mercado tenga apertura; Molson Coors planea asegurar una gran parte del segmento en las bebidas de cannabis en Canadá el próximo año.
“We will be in a ready to go position and one of the first on the playing field as the market opens up,” CEO Mark R. Hunter.
“We decided as a business that we didn’t want to be a spectator as this new market opened up – we clearly wanted to be a participant,” añadió.
Productos recreacionales relacionados a la cannabis estarán disponibles a partir del 17 de octubre en Canadá en este año pero las bebidas lo estarán hasta el siguiente.
El mercado estimado podría valer US$10 billion.
A principios de octubre Molson Coors, en colaboración con Hexo Corp, lanzaron Truss para buscar, en conjunto, oportunidades en el desarrollo de bebidas no alcohólicas infusionadas con cannabis.
La iniciativa está ahora en fase de búsqueda y revelará detalles de sus bebidas a principios del próximo año.
“With the backing of two partners with deep Canadian roots, proven success, and market-leading experience in the respective beverage and cannabis industries in Canada, Truss will hit the ground running,” dijo Brett Vye, Chief Executive Officer en Truss. “When consumable cannabis is legalized in Canada, Truss will be ready to make its mark as a responsible leader in providing high-quality beverages for the Canadian consumer. Why “Truss“? We are joining together the extensive experience and excellent practices of each partner to build a powerful foundation for the future.”
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